Kontakt
STYRELSEN
Brf Stettin 7s styrelse svarar på frågor om föreningen. Det är även hit du mailar om du vill hyra ut din bostad i andra hand eller be om tillstånd till att göra en större förändring i lägenheten.
För kontakt med styrelsen maila kontakt@stettin7.se.
Var noga med att ange följande kontaktuppgifter:
- Namn
- Adress
- Lägenhetsnummer
EKONOMISK FÖRVALTNING
Föreningens ekonomiska förvaltning sköts av ViRedo. Hit vänder du dig bland annat rörande:
- Lägenhetens andelsantal
- Lägenhetens yta
- Registrerad ägare till lägenheten
- Åtagande mot föreningen/avgifter mm.
- Pantsättning
- In- och utträdesansökan
- Ansökan eller frågor om garageplats
- Avier gällande medlemsavgift / garageavgift
Brf Stettin 7 c/o ViRedo AB Brahegatan 60 114 37 Stockholm
TEKNISK FÖRVALTNING
Storholmen Förvaltning ansvarar för föreningens fastighetsskötsel och tekniska förvaltning. Hit vänder du dig om du har frågor om huset, tekniska frågor, felanmälningar och dylikt.
Ärenden kan anmälas direkt via: www.storholmendirekt.se samt mail: info@storholmendirekt.se
Telefontid: 07:00-21:00 vardagar
Storholmen har även möjlighet att hjälpa medlemmar med mindre jobb relaterat till medlemmens ansvar för underhåll och reparationer i lägenheterna på bekostnad av respektive medlem.
HAR DU NYLIGEN BLIVIT SAMBO, ELLER BYTT NAMN?
Gör en serviceanmälan på detta på fastighetsskötarens hemsida www.storholmendirekt.se så ordnar de så att namnskyltar på postfack, informationstavla samt tidningshållare byts. Föreningen eftersträvar ett sobert och enhetligt utseende i trapphusen, därför är det viktigt att du tar kontakt med dem och inte sätter upp nya skyltar själv.
Glöm inte att informera styrelse samt ekonomisk förvaltare om ditt namnbyte, så att föreningens uppgifter stämmer överens.
Observera: Om du, efter godkännande från styrelsen, hyr ut din bostad i andra hand, får skyltarna ej ändras, varken på postfack, namntavla eller på tidningshållare. Ombed din andrahandshyresgäst att adressändra med c/o ditt efternamn.
JOUR
Under de tider Storholmen har stängt hänvisas akuta ärenden till Dygnet Jour: 08-18 70 00
Observera att tillkallandet av jour betalas av medlem om skadan/situationen är självförvållad alternativt inte är akut för att förhindra omfattande skada på lägenhet eller gör lägenhet obeboelig.
När det gäller ärenden som inte direkt berör lägenheter ska i första hand styrelsen kontaktas. Om styrelsen ej är kontaktbar och ärendet bedöms akut fara för övergripande skada på fastigheten kan medlem tillkalla jour.
INPUT INTERIÖR
- Kompletteringar och tilläggsbeställningar av kök och förvaringsenheter från Poliform
- Ombyggnationer av kök och förvaringsenheter från Poliform
- Lagningar av skador och urflisningar i stenskivor
- Slipning och impregnering av stenskivor
- Övriga specialsnickerier och måttanpassad inredning
- Övriga lösa möbler till lgh, vi saluför de flesta kända fabrikaten i norden och Europa
Mail: johan.fors@jefoab.se
MIELE
Under de tider Storholmen har stängt hänvisas akuta ärenden till Dygnet Jour: 08-18 70 00
Felanmälan vitvaror: miele.se/konsument/kundservice-21.htm
BREDBAND / TV
Föreningen har avtal med Ownit, bredband och TV ingår i avgiften. Önskas tilläggsabonnemang eller extra tv-boxar beställs detta direkt från Ownit.
HISS
Felanmälan, dygnet runt. Schindler Hiss. Innan felanmälan, kolla så att det inte ligger grus i dörrskårorna som stoppar stängningsfunktionen.
NYCKLAR / TAGGAR
Se information om hur nyckelbeställning görs här.
STYRELSEN
Svenska Störningsjouren, kan ringas 20:00-06:00 alla dagar i veckan. Utryckningskostnaden belastar den som stör, alternativt anmälaren ifall jouren anser att störningen inte är att anse som allvarlig.
08-568 214 00 (20:00-06:00)