RUTINER & INSTRUKTIONER

TA HAND OM DIN LÄGENHET

Vi rekommenderar följande löpande underhåll för samtliga lägenheter:

  • Ventilation: Rensa frånluftsdon i kök/badrum minst en gång per halvår
  • Fönster & dörrhandtag (balkong/terrass): Smörj med olja minst en gång per år
  • Golvbrunnar: Rensa regelbundet enligt instruktion.
  • Terrassbrunnar: Rensa enligt instruktion minst två gånger per år
  • Balkongräcke / tillgängliga fönsterkarmar utvändigt: Olja in med ädelträolja årligen.
  • Köksfläkt: Rengör filter regelbundet enligt instruktion, byt ut vid behov.

EXTRA FÖRRÅD

För närvarande finns inga lediga förråd tillgängliga. 

Hyresvillkor extra förråd

NYCKLAR OCH TAGGAR

För beställning av nycklar och låssmedstjänster:
Medlemmar gör beställningar av nya nycklar direkt till Safe Team.

I beställningen anger du:

  • Systemnummer FAC582
  • Lägenhetens nyckelmärkning (står på nyckeln nedanför FAC582 och
    börjar med L-)
  • Dina kontaktuppgifter så Safe Team kan meddela dig när din beställning
    finns att hämta.

OBS! När du skall hämta ut nyckel måste du kunna visa upp nedanstående tre punkter för att få ut din beställning.

  1. Lägenhetskontrakt eller senaste månadsavi för avgift
  2. Legitimation
  3. En befintlig nyckel till din lägenhet

Allt ovanstående är för att försäkra oss om att det endast är respektive ägare som kan begära produktion av fler nycklar.

Taggar till Garage
Fås från ViRedo vid hyra av garageplats, ifall dessa inte återlämnas vid
uppsägning av plats / avflyttning tas en avgift ut.

 

LÅS

Om ni av skulle behöva byta lås på säkerhetsdörren måste även det nya låset gå att sätta i serviceläge som de ursprungliga låsanordningarna. Detta för att viktiga åtgärder ska kunna utföras i lägenheten även om medlemmen inte kan vara hemma vid tillfället.

Du har en skyldighet enligt lag och stadgar att bereda tillgång till din lägenhet för serviceåtgärder. Om du inte sätter dörren i serviceläge och det inte går att komma in, kan du komma att debiteras för uteblivet besök.